פרוייקט מחקר אקדמי מעניין בקיימברידג' יצר את ProForma – סורק תלת-מימדי המשתמש במצלמת רשת סטנדרטית ליצירת מודלים תלת-מימדיים לכל שימוש שהוא. התוכנה, שאינה זמינה כרגע להורדה, בונה במהירות מודלים משולבי טקסטורות על בסיס אובייקטים פיזיים שהמשתמש מסובב עם היד בצורה חופשית ומצולמים בזמן אמת. בפועל מתבצע חישוב תנועה טכני של נקודות וירטואליות על גבי האובייקט, המתעדכנות על בסיס מידע חדש, כדי להעריך ולייצג את המבנה שלו.
הקליפ ל-'מוכן, מסוגל' של ה-Grizzly Bear משלב אנימציית סטופ-מושיין וטכניקת איור בפלסטלינה, המאופיינת במריחות גסות של פלסטלינה, מדיה מעורבת ועיבוד אקראי מלוכלך של דמויות (כמעט) מופשטות, שמצליחות להעביר רגש. עבודה של המאיירת האמריקאית אליסון שקולניק (Allison Schulnik) הבונה בסגנון האופייני לה עולמות הפועלים לפי חוקיות מרהיבה של תנועה, חומריות וצבע.
תוכנית המחקר ההולנדית הלאומית, Freeband, מציגה את 'The Ambient Life' – חזון לעולם עתידי בו מידע רלוונטי למשתמש מוטמע בסביבה שלו בצורה שקופה. החזון תורגם לסרטון אנימציה המתבסס על אינפוגרפיקה תלת-מימדית עם מגוון תסריטי שימוש קונספטואליים המייצגים מצבים יומיומיים בהם התוכן מוטמע בסביבה.
עבודה של המעצב ההולנדי מרטין הוגנקמפ (Martijn Hogenkamp), שמשתמש בצבעוניות כאמצעי המתפתח לאורך זמן, ככל שהתרחישים נעשים מורכבים יותר. בסופו של דבר זה סובל מהמון בעיות ממשקיות, אך הסביבה משכנעת והתוצר מרשים.
גוגל שחררה הדגמה ממשקית של מערכת ההפעלה שלה. Chrome OS מבטלת את עקרון 'שולחן העבודה' ומחליפה אותו בסדרת טאבים וחלונות צפים המתקיימים כולם בסביבת דפדפן עצמאית. חוויית השימוש והמראה דומים לדפדפן כרום, בליווי מסכי משנה שנדרשו ליישומה כמערכת הפעלה – מסך כניסת משתמש, מסך מעבר בין חלונות פתוחים וטאב ייעודי עם האפליקציות הזמינות.
הרושם הוא שגוגל מפספסת בינתיים כמה נקודות חשובות בעיצוב חוויית המשתמש. כיוון שהקו בין 'הרשת' ל'מערכת ההפעלה' מתערפל, עקרון החלונות הצפים פשוט לא פתור. כאמצעי ממשקי אינטרנטי קל לזייף אותו וליצור חלונות שיהיו דומים לו, כיוון שהמשתמש לא מקבל כלים שיאפשרו לו להבדיל ביעילות בין תוכן אמין לתוכן מרושע שמנסה להידמות לו.
במקביל, התחושה הכללית היא שחסר פה אוויר. היעדרו של שולחן העבודה כולאת את המשתמש בין דפדפנים, חסר חיווי רציף על תהליכים כלליים והוא מותקף בחלונות צפים שסוגרים עליו וחונקים אותו מכל הצדדים. מקווה שזה ישתפר.
סרטון מעניין של הסטודיו הגרמני-הולנדי Edenspiekermann סוקר את התפתחות השפה הגרפית ומרכיבי התדמית של מותג שוקולד אמריקאי איכותי חדש בשם Tcho. השוקולד מיוצר בטכנולוגיה ייחודית המאפשרת לסווג את איכותו לפי הארומה הטבעית של פולי הקקאו שמהם יוצר, בידול הבא לידי ביטוי גם בחוקיות הצבעונית של המותג, בנוקשות של הגריד ובאופי הטכני של השפה הגרפית.
האמן השוויצרי Zimoun יצר קומפילציה ('ההדרה' בעברית) המאגדת 15 עבודות אמנות קינטית, המורכבות משכפול קונספטואלי של עשרות אלמנטים פשוטים המפיקים צליל – החל מכדוריות קלקר ומנועים זעירים ועד למיקרופון המגביר את קולות הלעיסה של תולעי עץ. שכפול הפרטים מפיח חיים במכלול ומגבש בו עושר רחב ומפתיע.
בשבוע הבא תיפתח במוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק (MoMA) תערוכת רטרוספקטיבה לעבודות של הבמאי-אנימטור האמריקאי טים ברטון. הוא, בתורו, יצר ספוט אנימציה כדי לפרסם אותה. התערוכה תוצג במוזיאון עד סוף אפריל 2010.
נוקיה שחררה סרטון קונספט תדמיתי המגדיר כיוון להתפתחות חוויית השימוש במכשירים ובשירותים שלה, כפי שהיא רואה אותו בטווח של 5 שנים מהיום. בניגוד לסרטון עולם העתיד של נוקיה, התייחסות כאן היא פרקטית לחלוטין – אין כאן פריצת דרך מפתיעה, כיוון שחמש שנים הוא טווח זמן קצר היכול לשמש בעיקר להבשלת טכנולוגיה שכיום נמצאת בשלבי התפתחות.
הדגש נמצא בליטוש המרכיבים למשהו שנותן ערך למשתמש. השילוב בין חומרה לתוכנה מתהדק והמכשיר העצמאי של נוקיה משלב שירותים מבוססי מיקום, חיבוריות מתמשכת, מקרנים זעירים, מקלדות לייזר, טכנולוגיית זיהוי פנים ואף עקרון המאפשר למשתמש להעביר את המידע בקלות בין סוגי מכשירים שונים. חוויית השימוש גמישה ומתאימה את עצמה לכל משתמש, לפי אופי השימוש האישי במכשיר.
החברה מזהה את הערך המסתתר בהיקף המשתמשים העצום, ומנסה לבסס קשר בין המוני המכשירים לשכבת מידע נגישה המתקיימת בצורה עצמאית בענן, עליה ניתן לבצע חיתוכי מידע רלוונטיים בכדי לבנות חוויית שימוש אפקטיבית יותר. מבלי להתייחס לשאלות של פרטיות ואמצעים ממשקיים להגבלת תפוצת המידע האישי, החיבור יאפשר לבנות על בסיס הענן שירותים בעלי ערך אישי או עסקי כמו שיתוף של יומני פגישות ומספרי טלפון, במקביל לשירותי מידע על פקקי תנועה או מזג אוויר, המתעדכנים מניתוח המידע המתקבל מכלל המשתמשים.
קולקטיב המעצבים הדרום-קוריאני מעבדת המפלצת הדביקה מציג את The Father – סרטון אנימציה קצר שמפתח לאורך זמן שני סיפורים במקביל – תמונות מחייהם האפרוריים של אב ובנו, עם עלילה שיוצרת נקודות מפגש וחפיפה ביניהם. האנימציה מתבססת על איור וקטורי קווי, עם נגיעות קטנות של צבע, כשנקודת המוצא של הפורמט נגזרת מכפולות ספר שהשידרה חוצה אותו במרכזו. זה מדכא, אבל עשוי היטב.
בלוג העיצוב של טל טבקמן - מעצב מוצר (UI/UX), מומחה לעיצוב ממשקים עתירי מידע ומערכות מורכבות, בוגר שנקר, שותף ב-sunday. מידע כללי על הבלוג ופרטי יצירת קשר ניתן למצוא בדף האודות.
מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב ארכיון העיצוב של מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל, בהנהלת ראובן כהן, נפתח לראשונה לגישה מחוץ לרשת המקומית של שנקר, בואו לבקר.
ההומנואיד של הונדה משתדרג הונדה מציגה גירסה חדשה של אסימו, הרובוט דמוי האדם שלה. בין מגוון היכולות החדשות, אסימו יכול לשלב כעת בין משימות מורכבות, לנוע ביעילות גבוהה יותר, למזוג כוסות שתייה, לבעוט בכדור, ולקפץ על רגל אחת.
לכבוד השנה החדשה - פיירפוקס 7 מוזילה ממשיכה עם טירוף הגירסאות, ומשחררת את Firefox 7 שישה שבועות בלבד אחרי השחרור של פיירפוקס 6. הגירסה החדשה יעילה יותר, מהירה יותר, ומאכזבת עם תוספים נוספים שנשארו מאחור בגלל בעיות תאימות.
מסרים מאויירים עם Funtalk לאייפון לשלל אפליקציות האייפון הצטרפה Funtalk של גיא טובול וצוות פאנטוק, שאפשרה לתקשר עם הודעות קוליות המלוות בשפה האיורית הנפלאה של גל שקדי. פעם היא הייתה זמינה להורדה חינם לאייפון (ובהבטחה לאנדרואיד), אך לפתע היא פשוט נעלמה. חבל.
השאלת ספרים חינם לקינדל בארה"ב אמזון משיקה רשמית את שירות השאלת הספרים לקינדל, מהלך מבריק שיאפשר השאלה חינמית של ספרים אלקטרוניים לקינדל בספריות ציבוריות בארה"ב מאוחר יותר השנה, ויגדיל אף יותר את רלוונטיות הקינדל ביחס למתחרים.
הארץ משיק עיצוב חדש לאתר העיצוב החדש של אתר עיתון הארץ משלב היררכיה אמיתית בניווט, הצפת נושאים וכלי חיפוש, אזור אישי שמדבר עם אתרי החברה, התייחסות למוסף גלריה והתכתבות עיצובית-מבנית עם המהדורה המודפסת. נפלא, וזה לקח רק 11 שנים של טלאים מביכים.