פעמוני רוח אינטראקטיביים

'פורין' (furin) הוא מיצב אינטראקטיבי המתבסס על 280 פעמוני זכוכית יפאניים שנתלו בחלל ונראים מרחפים בו. הפעמונים נוצרו בטכניקה ידנית מסורתית, מקושרים זה לזה ומגיבים לסביבה המקיפה אותם. הם תלויים בגבהים שונים ובמרחקים קבועים, בכדי ליצור אצל הצופה תחושת זרימה טבעית ולא מאיימת.

שיטוט בחלל מגלה את האינטראקטיבית החבויה בהם – מעבר מתחת לפעמון תגרום לו להשמיע צליל ולהאיר את עצמו באור עדין. המיצב מתמצה לחוויית שיטוט המשלבת אלמנטים קצובים של קול ותנועה. המינוריות והעדינות הזו יוצרת תחושה מרגיעה שמזכירה חוויה של טבע.

פעמוני רוח אינטראקטיביים
טקראם טרחה לספק פעם הצצה אל תהליך העבודה שלה על הפרוייקט, גיבוש הקונספט, הסקיצות לאורך הדרך ומקורות ההשראה בסרטון שחולק לשני חלקים, אלא שלצערי הוא אינו זמין עוד ברשת.

[מצאתי ב-designboom]

קונספט עיצובי לאריזות חלב

'מילק' הוא קונספט גרפי של אריזות חלב, המתבסס על פורמט קרטון החלב הסטנדרטי. הבריף היה ליצור עיצוב נקי, מודרני ופונקציונלי לאריזה, מבלי לפגוע בנגישות המוצר לצרכן הממוצע. הטיפות הנוזלות לאורך הקרטון משמשות לחיווי של סוג החלב (ככל שהחלב מלא יותר, הטיפות כבדות יותר), והבחירה הגרפית לנפצן בבסיסו מצליחה ליצור קשר אסוציאטיבי לאופי הנוזל ותוכן המוצר. הטיפוגרפיה בחזית המוצר מוצלחת והבידול הצבעוני של הפריטים בסדרה מפתיע ויוצר בולטות צבעונית על המדף. כתרגיל קונספטואלי לשעות הפנאי התוצאה תמציתית ומדוייקת. אהבתי.

עיצוב אריזות חלב קונספטואליות
[מצאתי ב-lovelypackage]

סימנים טובים

העיצוב המדהים לקליפ של Signs, בבימויו של הירו מוראי, מתבסס על קולאז'ים מטורפים שיוצרים דימויים טכנולוגיים סוריאליסטיים הזויים ועריכה נפלאה.

באותה הזדמנות – הסרטון של הבמאי האוסטרלי פטריק הוגס, במקרה נושא את אותו השם – משחק על כפל המשמעות בין 'סימנים' ל'שלטים'. הסרט של הוגס נטול דיאלוג, ומתבסס בעיקר על הבעות פנים, מחוות גוף והרבה טקסטים הכתובים על שלטי נייר. הוא נוצר כחלק מפסטיבל הסרטים הקצרים של שוופס, אז כמובן שאי שם מתחבאת לה גם פרסומת סמויה ולא מתוחכמת במיוחד לשוופס.

הבגדים המוקרנים של פומה

הפרסומת החדשה לנעליים של פומה היא מיצב הקרנה תיאטרלי מטורף שמצליח להפוך רעיון פשוט של הקרנת פריטי לבוש לסרטון מרהיב שיכול לעמוד בפני עצמו כיצירה אמנותית. טוב שיש קופירייטר הזוי, עם חיבה למשחקי מילים, שבזכותו אפשר לתרץ את הקשר בין נעלי פלסטיק לסרטון התדמיתי המבריק הזה.


שינויים בלוח השידורים

אני יוצא לקפיצה קצרה לחו"ל, לונדון. אני בספק אם אצליח לעדכן את הבלוג מרחוק, ומתכנן לחזור לשגרה ב-19 למרץ. אם יש לכם המלצות על מקומות מעניינים בלונדון שלא כדאי לפספס, הרשימה עדיין פתוחה :)

מפת לונדון

האיורים של אלברטו סריטנו

אלברטו סריטנו הוא מאייר מקסיקני שחי בארה"ב. באיורים המגניבים שלו הוא מצליח לערבב יחד מוטיבים מקסיקניים עם אלמנטים שמגיעים מתרבות הקומיקס האלטרנטיבית, טקסטורות גרפיות עשירות ואלמנטים גרפיים דקורטיביים, צבעוניות מתוחכמת המורכבת מצבעים לא רוויים, כתמי דיו וטקסטורות מלאכותיות של עץ. הסגנון המאוד ייחודי ומגוון מקורות ההשראה מתמצים לחווייה גרפית מטורפת ומרהיבה.

איור מהפורטפוליו אלברטו סריטנו

ממשק המשתמש לבריאת העולם

'בונה העולמות' הוא סרט קצר עם סיפור קלישאתי וקצת סתום, אבל עם ממשק משתמש תלת-מימדי מעניין ששווה התייחסות. הדמות בסרט בונה עולם בסביבה תלת-מימדית מצורות בסיסיות, על ידי שימוש בממשק אינטראקטיבי דינמי שמשתנה בחלל בהתאם לפעולה המבוצעת. השליטה מתבצעת על ידי מגוון רחב מאוד של מחוות ידיים, וממשקים שמשנים את הצורה והפונקציונליות שלהם בהתאם למטרתם. כך למשל בחירת צבעים מתבססת על פלטת אמנים, סיבוב – על צירים מתמטיים, הגברת עוצמה על סליידרים וכו'. אמנם אפקטי התאורה והטיפול בעיצוב הפריימים בסרט מציקים פה ושם, והתחושה שלהם מלאכותית ו'אפטרית', אך החווייה הממשקית מגוונת ונחמדה.

הצרפתים משנים את השם בגלל גוגל

העיר הצרפתית Eu, אי שם בצפון צרפת, החליטה לשנות את השם שלה, כיוון שהיא התייאשה מלנסות לקדם את עצמה בגוגל. מן הסתם צמד האותיות 'EU' אינו ייחודי, ויש לו משמעויות ושימושים רבים, בהם סיומות דומיינים באיחוד האירופי והסימן הכימי לאירופיום, שהוא היסוד המתכתי הפעיל ביותר מסדרת הלנתנידים (תודה וויקיפדיה). כגוף מוניציפלי, המהלך של שינוי השם היא החלטה טובה וחסכונית שנובעת משיקולים הגיוניים – ההבנה שלהימצאות במנועי חיפוש (Findability) יש משמעויות כלכליות ופסיכולוגיות, והיא משפיעה עליהן בצורה ישירה. חכם.

[מצאתי ב-coudal]

הפנדה המאושרת של ה-wwf

סרטון אנימציה תדמיתי חדש של הקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF) מסביר בצורה שמחה והזויה שאנחנו כולנו חלק ממערכת אקולוגית אחת גדולה שמורכבת מהרבה פרטים שתלויים זה בזה. האנימציה והקריינות מהודקות היטב ומתבססות על השפה העיצובית שמאפיינת את תוכניות הילדים של ה-BBC. סגנון הפנייה שנבחר מפתיע ומאוד לא שגרתי, בעיקר עבור ארגון שרק לאחרונה התחיל לצאת מהאפרוריות המדכאת שאפיינה אותו לאורך השנים. מוצלח.


עיצוב ממשק למסך מגע גמיש

אימפרס (impress) הוא אב טיפוס למסך גמיש הניתן לעיוות על ידי לחיצה, ומשמש כבסיס לעיצוב ממשקים גמישים שמתייחסים ללחץ ומגיבים בהתאם לעוצמת הלחיצה. המסך בנוי מספוג ומוטמעים בו חיישני לחץ המזהים את פעולות הלחיצה של המשתמש. האינטראקציה הבלתי אמצעית עם המסך יוצרת חווייה אינטראקטיבית אינטימית ונעימה יותר, העומדת בניגוד לקשר הסטרילי והקר עם מסכי המגע הסטנדרטיים. האתגר העיצובי הוא למצוא את הדרך המתאימה להתייחס לאינטראקציה החדשה בצורה המנצלת הפעלת לחץ ושליטה על עומק כאמצעי ממשקי.

ממשקים שעוצבו למסך מגע גמיש
המקום בו יכולות המסך התחילו להגיע לידי ביטוי רלוונטי לצורך השלמת פעולה הוא באפליקציית המוזיקה, בה התאספו האלמנטים המוזיקליים בתוך הבורות שנפערו כתוצאה מלחיצות המשתמש. במבט מהצד האינטראקציות הללו נראות קצת אלימות והיסטריות – זה מזכיר ניתוחים של רופאי אליל במדינות העולם השלישי. מעניין לראות כיצד עם הזמן יתפתחו אפליקציות נוספות, בשלות יותר ונסיוניות פחות, שינסו לנצל את הפונקציונליות החווייתית הזו למטרות חדשות.