סימולטור החבילות הוירטואלי של USPS – ערך מוסף עם אוגמנטציה

סימולטור החבילות הוירטואלי של שירות הדואר האמריקאי (USPS) הוא יישום אינטרנטי מבוסס דפדפן המאפשר ללקוח המבולבל למצוא את גודל הקופסא המתאימה לו למשלוח, על ידי יצירת חפיפה בין התוכן לקופסא וירטואלית, באמצעות מצלמת רשת. המשמעות היא שהלקוח יכול להשוות בין גודל המשלוח שלו לגדלי הקופסאות של USPS, המיוצגות בתלת מימד – ואפילו יש שליטה על שקיפות. זהו אחד היישומים הטובים ביותר שראיתי עד היום לאוגמנטציה – הניצול המבריק של הטכנולוגיה יוצר כלי פרקטי שמיש עם ערך מוסף אמיתי ללקוח. מוצלח.

סימולטור החבילות הוירטואלי של USPS

[מצאתי ב-swissmiss]

עולם העתיד של נוקיה – קר, סטרילי ולא אישי

מעבדות המחקר של נוקיה שחררו סרטון קונספט תדמיתי המציג את חזון העתיד (הלא מאוד רחוק) של החברה, המרחיב את אמצעי השליטה וחוויית השימוש במכשירים שלה. הסרטון מציג משקפיים המאפשרים לשלוט על ממשקים וירטואליים בעזרת תנועות עיניים, אוזניות אלחוטיות ואמצעי קלט בצורת צמיד המתרגם את תנועות היד לפעולות שליטה בסביבה הוירטואלית.

יש כאן שילוב בין העולם המציאותי לסביבה הווירטואלית, עם דגש על אוגמנטציה, אבל אין כאן בשורה עיצובית פורצת דרך או התייחסות אמיתית למשמעויות של שילוב שכזה. חוויית השימוש שעוטפת לכאורה את המשתמש, מסורבלת – היא לא שקופה, צריך להפעיל אותה והיא לא אחידה ברמת הטיפול בה מבחינה עיצובית.


חסרה כאן מחשבה על שימושיות ועל המשתמש – בממשקים השונים לא קיימת קריאה לפעולה או אפילו ברירת מחדל שנבחרת מראש. ממשק הנשלט בעזרת תנועות עיניים צריך לתת חיווי הבא לידי ביטוי בעיצוב שלו – הוא אמור לתת למשתמש אמצעי שליטה וחיווי ייעודיים שיתאימו לו. הבוסריות הממשקית מתבטאת גם בכך שהמשתמש לא יכול להתאים את הממשק לצרכיו – הוא מחוייב לחווייה האפרורית שהוגדרה לו.

הרושם הוא שנוקיה לא הולכת רחוק מספיק ברמת הקונספט ובעיצוב החווייה עבור המשתמש. זה מאכזב כשמדובר על חברה בסדר הגודל שלה.

מכונית חשמלית – They Might Be Giants

קליפ אנימציה מגניב לשיר על המכונית החשמלית, מתוך אלבום הילדים החדש של They Might Be Giants. עבודה של סטודיו האנימציה האמריקאי Tiny Inventions. נסיעת מבחן עושים עם חיות משק, כי איך אפשר לסרב למכונית חשמלית?

מתוך קליפ האנימציה של מכונית חשמלית – They Might Be Giants

לקליפ מתלווה סרטון חביב המספק סקירה מהירה ולא מחייבת על תהליך העבודה – סקיצות, אנימטיקס, יצירת חומרי הגלם, הצילום, העיבוד והאנימציה.


ממשק פיזי ליצירה מוזיקלית (שזמין להורדה חינם)

האקדמיה השוויצרית שחררה את 'audio d-touch' – סביבה נסיונית ליצירת מוזיקה בזמן אמת, באמצעות ממשק פיזי ייחודי המתבסס על הסידור המרחבי של אובייקטים על גבי משטח ומצלמת רשת ביתית. הסביבה כוללת שתי תוכנות – מערכת תופים וסיקוונסר, עם חוקיות ממשקית דומה בה המשתמש מזיז אובייקטים על גבי משטח. כל אובייקט מייצג צליל, ומיקומו היחסי משפיע על סוג הצליל שמופק.

התוכנות זמינות להורדה חופשית* מאתר הפרוייקט (לאחר הרשמה חינם). דרישות המערכת בסיסיות – מחשב (PC או מק), מצלמת רשת ומדפסת להדפסת הסמנים הדיגיטליים. בהתחשב בחומרה הביתית, חוויית השימוש מפתיעה למדי.

Audio d-touch - סיקוונסר חופשי מבוסס מצלמת רשת

*הסכם השימוש האקדמי כולל התנייה – כיוון שמדובר בחלק מפרוייקט מחקר אקדמי בשוויץ, הוא מאשר לעקוב אחר השימוש לצרכי מחקר. להבנתי – זה עושה רושם תמים, ולא זיהיתי נזק שנגרם אצלי כתוצאה מכך.

פרדוקס הבחירה – למה יותר זה פחות – בארי שוורץ

בעולם שלנו כיום יש לנו יותר אפשרויות בחירה מבעבר. האם אלו חדשות טובות או חדשות רעות? התשובה היא 'כן'. תקדישו לעצמכם שעה לצפות בהרצאה המרתקת של בארי שוורץ על פרדוקס הבחירה. הסינכרון עם הכתוביות קצת מפוספס לפעמים, הקריקטורות של הניו-יורקר (שכולם צוחקים מהן) לא מוצגות בגלל זכויות יוצרים, אבל אם תצפו השבוע רק בהרצאה אחת על פרדוקס הבחירה – זו ההרצאה לצפות בה.

מתוך ההרצאה של בארי שוורץ על פרדוקס הבחירה

היער – דיוויד שארף

האנימטור הגרמני דיוויד שארף (David Scharf) יצר את The Forest – סרטון אנימציה קצר ומקסים בתלת-מימד, המספר את סיפורה של אנטוניה בת ה-12, החולמת בהקיץ על יער מרוחק בו היא יכולה להסתתר מבעיות העולם האמיתי. אביה מנסה לחבר אותה חזרה למציאות, והתוצאה מעניינת. ההתרחשות העיצובית נעה בין ריאליזם לסוריאליזם, כאשר התרחשויות דו-מימדיות משמשות כאמצעי לפיתוח הסיפור וליצירת בידול בין נקודות זמן שונות. העריכה המעולה משלבת מעברים מבריקים בין העולמות על ידי פירוק של המישורים השונים לשכבות. התוצר מוצלח.

מתוך היער של דיוויד שארף

[מצאתי ב-nofatclips]

ברנדה שותה רעל בזמנה הפנוי

סרטון אנימציה קצר המסביר לנשים בגיל העמידה על ההשפעות השליליות כתוצאה משתיית אלכוהול מופרזת. הסרטון מספר על בעיית השתייה המצטברת של ברנדה, אליה היא כלל לא מודעת, ועל מזלה הטוב מכך שהיא דמות מאויירת. הסרטון של המאייר הבריטי Albinal נוצר כחלק מתחרות אנימציה עבור שירות ההסברה של משרד הבריאות הבריטי, ותוכנן כפתח מוצלח לסדרה עתידית של סרטוני הסברה.

מתוך ברנדה שותה רעל - סרטון הסברה על צריכת אלכוהול מופרזת

בתיה עוזיאל למתקדמים: הרכיבו לעצמכם חתול נייר להעלאת המורל

הבלוג של המאיירת הבריטית TubbyPaws הוא בלוג עיצוב ואיור, עמוס באיורים קיטשיים חמודים ושמחים בהשראה יפאנית עכשווית, במגוון טכניקות ואף פריסות של צעצועי נייר מאויירים במורכבויות משתנות. צעצוע הנייר הנוכחי הוא הומאז' פיקסל-ארט איזומטרי מחוייך לסרטון הויראלי של החתול המנגן. מודל הנייר משלב מכניקה בסיסית המבצעת תנועה אנימטיבית של נגינה על פסנתר בעת סיבוב ידית ההפעלה.

פריסה של צעצוע נייר משולב תנועה - חתול נייר מנגן
כיוון שהפריסה מורכבת למדי (הפריסה זמינה להורדה כקובץ jpeg), היא מלווה בסרטון חמוד עם הוראות ההרכבה וחיזוקים חיוביים מעלי חיוך.


הולוגרמות מוחשיות

חוקרים באוניברסיטת טוקיו פיתחו ממשק תצוגה המאפשר למשתמשים לגעת באובייקטים וירטואליים תלת-מימדיים המרחפים בחלל. המערכת משלבת הולוגרמה הנוצרת בעזרת מקרן ומראה קעורה, שני שלטים של Wii, כדי לעקוב אחר מיקום היד ביחס למסך, ואת מערכת התצוגה הטקטילית בחלל, שמתבססת על אולטרה סאונד ופותחה באותה המעבדה לפני כשנה. ההדגמה מציגה אינטראקציה של המשתמש עם כדור, עם טיפות גשם הנופלות על היד ועם פילון קטנטן המתרוצץ על היד.

הולוגרמה מוחשית של טיפות גשם

(גם אני) הצטרפתי לאיגוד האינטרנט הישראלי

הרשת התעוררה לפתע לקראת האסיפה השנתית של איגוד האינטרנט הישראלי (ISOC), בעקבות כתבה ביקורתית שהתפרסמה ב-ynet, על צורת התנהלותו ושינויים צפויים במבנה שלו. אופי הכתבה לא נותן כלים אובייקטיביים כדי להעריך את הטענות שהועלו שבה. במקביל – אין לי עניין להכנס לוויכוח על ערכו המוסף של דומיין ישראלי בהשוואה לדומיין בינלאומי או על שאלות של תמחור יחסי.

מנקודת המבט שלי – תהליך רישום שמות מתחם ישראליים נפגע בצורה משמעותית כתוצאה משילוב הרשמים המוסמכים בתחילת 2007. העלויות אמנם ירדו, אך תוצאת המהלך מתבטאת בסרבול משמעותי של מהלך הרישום, כתוצאה מהוספת תלות במתווך נוסף, בניגוד לתהליך הרישום האוטומטי (והיקר יותר) באתר הארגון. האיגוד חייב להשכיל לשמור חוויית השירות שהוא אמור להעניק.

לתפישתי, כל זמן שהאיגוד מצליח לנהל את רישום שמות המתחם, ותשתיות ה-IIX וה-DNS בצורה יעילה, בהחלט ראוי שיקדם מטרות נוספות. יש לי הרבה הערכה לחלק גדול מהפרוייקטים שהארגון קידם והשקיע בהם לאורך השנים. שמירה ופיתוח של גוף חזק עם אג'נדה מכוונת אינטרנט חופשי וניטרלי הוא אינטרס כללי של העוסקים בתחום ושל המשתמשים בכלל. התוכן הספציפי צריך להיות פתוח לדיון בתהליך שקוף.