חברת Sensacell האמריקאית מפתחת מוצר המיועד למעצבים, המאפשר להם לשלב אינטראקציה בעבודותיהם. המשמעות היא בזמינות של חומר גלם בסיסי, מודול של מסך אינטראקטיבי ברזולוציה נמוכה, המיועד לשימוש מעצבים במגוון תחומים (אדריכלים, מעצבי מוצר, מעצבי פנים וכו') לאפליקציות יומיומיות – החל משולחנות סלון אינטראקטיביים, חיפויים ורצפות, חזיתות של חנויות וכו'. החברה איננה יחידה בתחום, אך היא פונה לקהל יעד שאינו משלב תכונות של עיצוב אינטראקטיבי בעבודותיו, מתוך מגבלה טכנולוגית או חסמים אחרים. מגוון האפשרויות והזמינות של הטכנולוגיה מבטיחים אינסוף אינטראקציות מרצדות ומציקות בכל מקום, במורכבויות אינטראקטיביות משתנות.
כחומר גלם אינטראקטיבי למעצבים, המערכת משולבת בתוכנה נגישה המאפשרת להגדיר את סוג האינטראקציה המבוקשת באמצעות אשף (וויזארד) עם דגש על פשטות היצירה. אמנם יש כאן פוטנציאל לחיבורים מעניינים בין תחומי עיצוב שונים, אך גם פתח מדאיג לשטף של אינטראקציות שטוחות במגבלות המערכת.
'לוח הדיו' של המעצב הספרדי אוסקר דיאז (Oscar Diaz) הוא לוח שנה המשתמש בתכונות הספיגה של נייר בכדי להציג את התאריך – תוצר הנובע מתוך הבנה של החומר איתו עובד המעצב. בכל חודש מתקדם הדיו הצבעוני לאורך סדרת מספרים העשויים מנייר, וצובע אותם בצורה איטית עד לסיום החודש. עקרון ספיגת הדיו מאפשר לייצג גם התפתחות של שעות, לפי אחוז השלמת צביעת המספר היומי – בכך הוא הופך את התקדמות הזמן לאינטואיטיבית, ולא רק הגיונית ברמה הלוגית. צבעוניות הדיו בחודשים השונים נגזרת מתוך הקשר אסוציאטיבי למאפייני העונה.
תום (t.o.m) הוא סרטון אנימציה מאוייר של צמד אנימטורים בריטי, המספר בגוף ראשון על ילד בדרכו לבית הספר. סרטון עטור פרסים מאינספור פסטיבלים, שהחל כפרוייקט סטודנטיאלי, והושלם לאחר מכן. סגנון איור מקסים עם עיבוד ילדותי ותמים.
Virtual Gravity הוא ניסוי ממשקי מעניין המייצג נתונים דיגיטליים בצורה פיזית. הממשק מאפשר לייצג את הפער של החשיבות הנתפשת או הפופולריות בין זוג מושגים, לפי גוגל, באמצעות ייצוג אנלוגי אינטואיטיבי ומוכר: מאזניים. המשתמש בוחר את המושגים מתוך ענן תגיות, הניתן לסינון ושליטה באמצעות פילטרים שונים (אזכורים בחדשות, זמן או חיפוש חופשי). בחירת המושגים מתבצעת באמצעות אלמנטים פיזיים הממלאים תפקיד ממשקי להעברת המידע מענן התגיות אל זרועות המאזניים. פרוייקט הגמר של הסטודנט הגרמני שעיצב את Impress – ממשק למסך מגע גמיש.
סרטון הקופסא הלבנה של המעצב היפאני מאקוטו יאבוקי (Makoto Yabuki) מציג התפתחות אנימטיבית מרהיבה שמצליחה לתמצת את הקסם והמהות בהנעת תהליך עיצוב, מחקר וחיפוש פתרונות עיצוביים מול משטח העבודה הריק.
טויוטה נותנת פרשנות חדשה למושג "טיפוגרפיה בתנועה", עם גופן נסיוני חדש שנועד לקדם את סדרת מכוניות ה-iQ הקטנטנות. הגופן קיבל את צורתו ממסלול הנסיעה של המכונית, על ידי תוכנה ייעודית שעקבה אחרי סמנים שהודבקו עליה. עיצוב גופן כאמצעי לשיווק רכב הוא נדיר, גם אם מדובר על מכונית קונספט קטנטנה עם דגש על עיצוב וסטייל.
במהלך הקמפיין היה הגופן זמין להורדה מאתר הפרוייקט, אלא שטויוטה לא טרחה לחדש את שם המתחם והוא נעלם מהרשת. אם רציתם לקשט את ספריית הגופנים שלכם בגופן חדש (זהירות: לא פורטו תנאי השימוש) – כדאי לשאול את גוגל.
'La Pesta' הוא סרטון אנימציה צרפתי קצר, פרוייקט סטודנטיאלי העוסק במגפה השחורה מנקודת מבטו של רופא. המגפה ריכזה סביבה דימויי אימה עם קונוטציות קולקטיביות שליליות רבות (כמו כל דבר שמוחק שליש מאוכלוסיית אירופה). 'רופאי המגפה' עטו מסיכות לבנות עם חרטום ארוך (מקור) שהיו אמורות להגן עליהם מהידבקות, בזכות חומרים ריחניים שלכדו בתוכן. העיצוב האפלולי משלב מקורות תאורה מוגבלים עם איכויות של ציור וטקסטורה של בד, קומפוזיציות מטופלות, דמויות מאיימות והרבה ייאוש.
'מיקרו-מפעל' (Microfactory) הוא פרוייקט המתמודד עם פיתוח של סדרת מכונות ביתית, המאפשרת לאנשים לייצר, לשתף ולעצב מוצרים בטכנולוגיות ייצור תעשייתיות בצורה עצמאית ביתית. הקונספט מכוון למוצרים המתבססים על שימוש מחדש בחומרים יומיומיים שסביר למצוא בסביבה הביתית, והוראות ייצור פתוחות ונגישות. התפתחות הפרוייקט מסתמכת על בניית קהילת המעצבים סביבו, שישתפו עיצובי מוצר והנחיות ייצור בקוד פתוח. כאן גם מסתתר בסיס מוצלח למודל עסקי עתידי.
המכונה הביתית הראשונה בסדרה, Mow, מאפשרת למשתמש לעצב או להוריד הוראות לחיתוך עבור משור שולחני העוקב אחריהן בצורה אוטומטית (בדומה לחיתוך לייזר). הנגשת תהליכי ייצור מוצרים אוטומטית בצורה ביתית היא פלטפורמה יצירתית המאפשרת לענות על צרכים מיידיים של משתמשים בצורה נגישה, כמו גם למצוא שימוש חדש לחומרים ומוצרים קיימים. מאחורי הפרוייקט עומד סטודנט בוגר האקדמיה המלכותית לאמנות בלונדון, שזהו פרוייקט הגמר שלו.
'הגשם משנה הכל' הוא קמפיין למלחמה בתאונות הדרכים בניו-זילנד, עם דגש על תקופת הגשמים אחרי הקיץ בהם עולה משמעותית מספר ההרוגים. הקמפיין משתמש בשילוט חוצות תמים למראה, שבזמן הגשם משנה את פניו והופך לדימוי שנגזר היישר מסרט אימה. התוצר, שאינו פשוט לצפייה, מנסה ליצור פרובוקציה בכדי למשוך תשומת לב ולהעלות את המודעות לסכנות של נהיגה בגשם. מוצלח.
'סינסתזיה' (Synesthesia) הוא סרטון קצר והזוי של צמד הבמאים טרי טיימלי. זוהי פרשנות חזותית מורכבת לתופעה מתועדת הנקראת באותו שם, בה חושים ומושגים מתערבבים זה בזה ומגרים אחד את השני לכדי קשרים בין טעמים, צלילים, צבעים ואפילו אותיות ומספרים. ללא ספק נקודת מוצא טובה לתוצר סוריאליסטי עשיר.
בלוג העיצוב של טל טבקמן - מעצב מוצר (UI/UX), מומחה לעיצוב ממשקים עתירי מידע ומערכות מורכבות, בוגר שנקר, שותף ב-sunday. מידע כללי על הבלוג ופרטי יצירת קשר ניתן למצוא בדף האודות.
מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב ארכיון העיצוב של מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל, בהנהלת ראובן כהן, נפתח לראשונה לגישה מחוץ לרשת המקומית של שנקר, בואו לבקר.
ההומנואיד של הונדה משתדרג הונדה מציגה גירסה חדשה של אסימו, הרובוט דמוי האדם שלה. בין מגוון היכולות החדשות, אסימו יכול לשלב כעת בין משימות מורכבות, לנוע ביעילות גבוהה יותר, למזוג כוסות שתייה, לבעוט בכדור, ולקפץ על רגל אחת.
לכבוד השנה החדשה - פיירפוקס 7 מוזילה ממשיכה עם טירוף הגירסאות, ומשחררת את Firefox 7 שישה שבועות בלבד אחרי השחרור של פיירפוקס 6. הגירסה החדשה יעילה יותר, מהירה יותר, ומאכזבת עם תוספים נוספים שנשארו מאחור בגלל בעיות תאימות.
מסרים מאויירים עם Funtalk לאייפון לשלל אפליקציות האייפון הצטרפה Funtalk של גיא טובול וצוות פאנטוק, שאפשרה לתקשר עם הודעות קוליות המלוות בשפה האיורית הנפלאה של גל שקדי. פעם היא הייתה זמינה להורדה חינם לאייפון (ובהבטחה לאנדרואיד), אך לפתע היא פשוט נעלמה. חבל.
השאלת ספרים חינם לקינדל בארה"ב אמזון משיקה רשמית את שירות השאלת הספרים לקינדל, מהלך מבריק שיאפשר השאלה חינמית של ספרים אלקטרוניים לקינדל בספריות ציבוריות בארה"ב מאוחר יותר השנה, ויגדיל אף יותר את רלוונטיות הקינדל ביחס למתחרים.
הארץ משיק עיצוב חדש לאתר העיצוב החדש של אתר עיתון הארץ משלב היררכיה אמיתית בניווט, הצפת נושאים וכלי חיפוש, אזור אישי שמדבר עם אתרי החברה, התייחסות למוסף גלריה והתכתבות עיצובית-מבנית עם המהדורה המודפסת. נפלא, וזה לקח רק 11 שנים של טלאים מביכים.