דפוסי תעופה תחת מנורת רחוב

מהדברים הקטנים בחיים – הצלם האמריקאי צ'רלי מקארת'י (Charlie McCarthy) ערך סרטון מתוך סדרת תמונות בחשיפה ארוכה, בהן צילם חרקים מעופפים תחת מנורת רחוב. העריכה נפלאה, והחיבור המוזיקלי המדוייק עושה לזה רק טוב.

מתוך סדרת תמונות דפוסי התעופה של צרלי מקארתי

Funktionide – עיצוב מוצר מכוון התנהגות ואינטראקציה

Funktionide הוא פרוייקט מחקר בעיצוב של סטודנט גרמני, סטפן אולריץ' (Stefan Ulrich), על הדרך בה אנו מעצבים ויוצרים קשר עם אובייקטים פיזיים. נקודת המוצא הטכנית מתבססת על פולימרים פעילים-חשמלית (Electroactive polymers), שהם חומרים מורכבים שמייצרים תנועה מכנית כתוצאה מגירוי חשמלי, בדומה לדרך בה מתכווץ שריר. מוצר הבנוי מחומרים שכאלו יכול לשנות את צורתו.

הפרוייקט מוסיף כלים עיצוביים חדשים לתחום הכללי של עיצוב מוצר – הוא מעביר את הדגש מעיצוב צורה ופונקציה, למחשבה על התנהגות המוצר והאינטראקציה איתו. המעצב מקבל כלים ליצירת פתרונות רגשיים, מעבר לכלים הצורניים והפונקציונליים, בכדי לייצר חוויית שימוש מתוחכמת יותר, שמבצעת מניפולציה רגשית בכדי לענות על צורך אנושי. המוצר הקונספטואלי של אולריץ' יוצר אשלייה של תודעה ומודעות לסביבה, בצורה המקלה על המשתמש להתחבר אליו מבחינה רגשית – הוא משמש עבורו כחיית מחמד, חבר לעת צרה ודמות להתכרבל איתה בלילה. מקסים.

מוזורמה – אנימציה סוריאליסטית בתלת-מימד

Muzorama הוא סרטון אנימציה קצר בתלת-מימד – מסע מרתק בין דמויות מוזרות וסצינות הזויות בעולם הסוריאליסטי המטורף של המאייר הצרפתי Muzo. הסרטון נוצר במסגרת סטודנטיאלית בצרפת, במשך שישה שבועות בלבד. מוצלח.

מתוך סרטון האנימציה Muzorama

[מצאתי ב-designyoutrust]

Odosketch

Odosketch היא יישום אינטרנטי מבוסס פלאש לאיור/רישום/ציור. הכלי נוצר ב-2005, במקביל לאינספור אפליקציות דומות ברחבי הרשת, וזוכה עכשיו לגירסה חדשה ומעודכנת. הטיפול הממשקי מוצלח ומעודד יצירה – תוצאה של עיצוב ממשק פשוט וממוקד מטרה, בחירה מוגבלת של פלטת צבעים מתוחכמים וטיפול בטקסטורות ובחומריות שמשדרגים את אמינות התוצר, אך לא משתלטים על העבודה. הצפת עבודות נבחרות/אחרונות שהתווספו לארכיון היא אמצעי לעידוד וטיפוח הקהילה, מתוך הבנה שהכוח והאפקטיביות של הכלי מתבטאת בעושר ובמגוון של יצירות המשתמשים.

מתוך ארכיון האיורים של משתמשי Odosketch
[מצאתי ב-dfckr]

ההעברה של בפטיסט סולה

ההעברה (L’échange / The Exchange) הוא סרטון מינימליסטי קצר שמעביר סיפור בפורמט גרפי מופשט בזכות אלמנטים של סאונד. האנימציה הגסה מתבססת על פיקסלים ופלטה צבעונית בסיסית ולא מעניינת במיוחד, אך שילוב עם עיצוב סאונד מוסיף לה הקשר ומשלים אותה. עבודה של בפטיסט סולה (Baptiste Sola) הצרפתי.

https://vimeo.com/5321237

סטיב סקוט לבירדי נאם-נאם

קליפ האנימציה 'Parachute Ending' של הרכב האלקטרו הצרפתי בירדי נאם-נאם, מאופיין בדימוי מדע בדיוני בהשראת סדרות טלוויזיה משנות ה-80, שנולדו מעיבודי קומיקס משנות ה-70. עבודה בבימויו של האנימטור הבריטי סטיב סקוט, והמאייר הבריטי וויל סוויני, שסגנונו ממש נותן את הטון. הזוי, מרהיב, מעולה!

מתוך קליפ האנימציה Parachute Ending של בירדי נאם-נאם

[מצאתי ב-FormFiftyFive]

חזית הבניין החולמת של ה-Kunsthalle בהמבורג

'555 kubik' הוא (עוד) מיצב הקרנה ארכיטקטוני, המנסה להפיח חיים בחזית המשמימה של מוזיאון ה-Kunsthalle בהמבורג, ולגרום לה לחלום. האנימציה המוקרנת משלבת אלמנטים גאומטריים מופשטים, פיסות ארכיטקטוניות ודימויים מתוך המוזיאון. השימוש בתמונות ואפקטים רסטריים מוציאים את חזית הבניין מהקשרה מבחינת התפקיד והחומריות, ומוסיפים עושר נוסף לפורמט.

[תודה גיל]

ממשק חיפוש גופנים מבוסס מולטי-טאצ' למעצבים

Fontplore הוא ממשק נסיוני לחיפוש בתוך ספריות גופנים בצורה אינטראקטיבית. החווייה הממשקית מציעה תהליך עבודה חדש לחלוטין למעצבים המחפשים את הגופן המתאים. עיצוב הממשק לשולחן המגע שילב פיתוח של כלים ממשקיים ייעודיים, המבוססים על אובייקטים פיזיים ייחודיים השולטים על הפעולות השונות.

האובייקט הממשקי העגול משמש לניווט ולסקירה בין הגופנים והתגיות, בעוד האובייקט דמוי הפירמידה מבצע פעולות כמו תצוגה מקדימה, שמירה, הדפסה או איפוס. אין מגבלה על כמות האובייקטים הממשקיים שאפשר לשלב, אך המשמעות היא הוספה של סרבול ממשקי. ההדפסה מאפשרת למשתמש לחזור ולעבוד מאותה הנקודה בהזדמנות אחרת. מדובר בנסיון ליצירת כלי עבודה יומיומי שאין לו הצדקה קיומית עד שישולב באוסף של כלי עבודה שיחלקו את אותם אובייקטים ממשקיים בחוקיות דומה.

כלי שליטה מרובים ב-Fontplore - אפליקצייה לחיפוש גופנים

מורפו-מגדלים – שתי ספירלות עומדות

Morpho Towers הוא פסל קינטי של האמנית היפאנית סצ'יקו קודאמה (Sachiko Kodama), המתבסס על תכונות פיזיקליות של נוזל מגנטי (ferrofluid) כאמצעי פיסולי. הפסל מסנכרן מוזיקה עם שדות מגנטיים המופעלים על שני מגדלי ברזל ספירליים, בכדי לבצע מניפולציה ולגרום לנוזל המגנטי לפרוץ מתוכם. התוצר מרהיב.

מתוך הפסל הקינטי Morpho Towers

[מצאתי ב-Surfstation]

הזהות הוירטואלית של TAT, כרטיסי ביקור ואוגמנטציה

augmented ID הוא קונספט ממשקי המייצג את הזהות הוירטואלית האישית שלנו באמצעות שימוש בטכניקה של מציאות מורחבת (אוגמנטציה). המשתמש שולט על מרכיבי הפרופיל המייצג אותו, בהתאם לצרכיו והרלוונטיות למהלך היום. הקונספט מתבסס על מכשיר נייד ותוכנה לזיהוי פנים כדי לייצג את הפרופילים מסביב. עבודה של TAT, חברה שוודית לעיצוב קונספטים ממשקיים לסלולר, שהייתה קשורה לגיבוש ממשק טלפון האנדרואיד של גוגל, ועומדת גם מאחורי קונספט הממשק הסלולרי התלת-מימדי.

השימוש מזכיר את כרטיסי הביקור המשלבים אוגמנטציה כאמצעי המאפשר להציג מידע מעבר לזה המופיע בכרטיס, כמו גם לשלב קריאה לפעולה. דוגמא לכך הוא מודל כרטיס הביקור שפיתח ג'ונאס ייגר – כרטיס המשלב קריאה לפעולה ויצירת קשר באמצעות טלפון, SMS ורשתות חברתיות, כמו גם הצפה של מידע ממקורות כמו טוויטר ובלוגים. באתר הפרוייקט הוא מצהיר כי בזמן הקרוב ישחרר את הקוד, בכדי לאפשר עיצוב כרטיסי ביקור חינם (למטרות לא מסחריות).

כרטיס הביקור של המתכנת הבריטי ג'יימס אליבן, מציג את עצמו בסרטון. היישום מוצלח ברמת האפקט – הוא מפרק את הסרטון לאלמנטים צבעוניים, ואך משאיר את האינטראקציה ברמה מאכזבת שמוסיפה למשתמש אמנם מידע רלוונטי חדש אך הוא סטטי ואינו מעודד לפעולה.