מיצב הקרנה מרהיב של Apparati Effimeri, קולקטיב איטלקי של מעצבים ואמני-וידאו, משתמש בחזית של מבנה ארכיטקטוני דמוי טירה כנקודת מוצא ליצירת חווייה חזותית. צורות אבסטרקטיות המוקרנות על המבנה, נעות בהתאם לתוויו, מפיחות בו חיים ומשפיעות על הדרך בה הצופה תופש אותו. השימוש המבריק באפקטי תאורה נלווים מאפשרת להעלימו, להמיסו, לגרום לו לקרוס ולהיבנות. לצורך יישום החווייה, החברה משתמשת בטכניקה דומה לזו של אובסקורה דיגיטל האמריקאית, אך האיכויות העיצוביות בפרוייקט והמגוון החזותי שבו מצליחות להתפתח לחווייה עוצרת נשימה.
השואוריל העשיר של הקולקטיב מציג מגוון סביבות חזותיות, המורכבות ממיצבי הקרנה בוידאו, חלקם אינטראקטיביים, שמאופיינים כולם בפורמטי הקרנה לא שגרתיים – הקרנות מרובות מסכים, משטחי ענק ומבנים. בחלק מהמקרים, למשל בהופעות החיות, התוכן החזותי מושפע מקולות הקהל והסביבה, כך שהחווייה הופכת לתלויית מקום ולא ניתנת לשכפול מדוייק.
קליפ המצלמות של ההרכב היפאני Sour הוא קולאז' וידאו מתוזמן המורכב מעשרות מעריצים מרחבי העולם שצילמו עצמם במצלמת הרשת הביתית שלהם. בזכות בימוי ועריכה מוצלחים, המצלמות השונות מתכתבות זו עם זו, לכדי מכלול נאיבי ומהנה, עשיר בקריצות ואפקטים ביתיים שמעלים חיוך.
מתכנת אוסטרלי עיצב ופיתח בזמנו הפנוי שולחן פוקר אינטראקטיבי המתבסס על מסכי מגע. הממשק אינטואיטיבי ותורם להתפתחותו המהירה של המשחק, בזכות עיצוב מכוון משתמש, השומר על קונבנציות מוכרות של סימנים גרפיים, מחוות ידיים וקריאות ברורות לפעולה. השחקנים מסתירים את קצה ערימת הקלפים בכדי לצפות בקלפים שקיבלו. המערכת מייתרת לחלוטין את הצורך בדילר המחלק את הקלפים, והופכת את המעקב אחר הימורים לאוטומטית. במקרה של הפסקת חשמל יש גיבוי למצב האחרון. 20,000$ אם רציתם כזה בבית.
בסרטון התדמית האנימטיבי של ענקית האנרגיה הגרמנית RWE מככב ענק עטוי צמחייה, המתנשא לגובה 60 מטר, ומשקלו 300 טון. החברה, שהיא יצרנית האנרגיה השנייה בגודלה באירופה, פיתחה את דמות המותג של הענק הירקרק בכדי לשדר ערכים של כוח, עוצמה וגודל, בשילוב עם דגש ירוק על אנרגיה מתחדשת ומודעות לסביבה. "פשוט לעשות דברים גדולים כשאתה ענק". מוצלח.
האפליקצייה האסייתית HairArt היא שילוב של עיצוב אינטראקטיב עם המספרה השכונתית (או חנות הפיאות) בכדי לסייע ללקוחה המתלבטת באיזו תספורת/פיאה מכוערת לבחור, ולהניע אותה לפעולה. האפליקציה שותלת הדמייה וירטואלית של עיצוב שיער על גבי צילומי הלקוחה בזמן אמת – היא עוקבת אחרי תנועות הראש ומשפיעה על ההדמייה לפיהן (טכניקה דומה לזו של 'העולם של ההרים'). החווייה האינטראקטיבית מספקת ערך מוסף המאפשר ללקוחה לחוות תספורת ולהתאימה כרצונה, לפני שהתבצעה פעולה כלשהי על ראשה.
לקוחות מתלבטות במיוחד מוזמנות להדפיס את האופציות המובילות מבחינתן, מתוך גלרייה של 300 סגנונות עיצוב שיער שונים לבחירה, בכדי לשתף עם חברות או לתלות בסלון בית. האפליקציה משווקת באסיה בצורה מסחרית, היא רצה על מחשב PC סטנדרטי המצוייד במצלמת רשת, כאמצעי מעודד מכירה לבתי עסק בתחום.
האנימטור הגרמני דיוויד אוריילי (David OReilly) יצר את 'Please Say Something' – סרטון אנימציה קצר, מוזר ולא שגרתי, על מערכת יחסים מורכבת בין חתול לעכבר, אי שם בעתיד הרחוק. הסרטון מורכב מרצף של 23 פרקים, באורך של 25 שניות כל אחד. לוקח קצת זמן להתרגל לחווייה הייחודית, שמתבססת על משפחת צבעים ייחודית וסגנון עיצוב פשוט, נקי ומתוחכם. זוכה פרס דוב-הזהב בפסטיבל הסרטים בברלין 2009.
המיצב האינטראקטיבי של מרכז המידע לתיירים בעיר מונטריאול, 'לה ויטרינה', משלב אנימציה ותנועה בכדי לתפוש תשומת לב ולעודד כניסה למקום. חלון הראווה מייצר אינטראקציה חזותית המתבססת על נוכחות ותנועת האנשים העוברים מולו – משחק אינטראקטיבי שהופך למוקד משיכה תיירותי בפני עצמו. מדובר במסך ברזולוציה נמוכה המורכב ממנורות LED, ושילוב של טכניקות לעקיבה אחרי תנועת המבקרים בכדי להשתנות בהתאם למיקומם. ברגע שמבקר מתקרב לכיוון דלת הכניסה, הוא זוכה לעידוד חזותי להשלים את הפעולה.
מנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס, מצביע על שימוש בוידאו כאמצעי להתפתחות העתידית של האינטרנט והשימוש שאנו עושים בו. הוא צופה שבעתיד תהיה הטמעה טבעית ושקופה של שירותים מבוססי וידאו בכל האינטראקציות שלנו – עסקיות או פרטיות, עם דגש על תקשורת. הוא הולך רחוק ומגדיר את שילוב הוידאו כ-'Killer app' של האינטראקציה האינטרנטית. זו הבנה יפה אמנם לכיוון אליו הרשת הולכת – אבל זו גם הגזמה.
כמובן שיש יתרונות לוידאו כאמצעי אפקטיבי שמסוגל להעביר תוכן חזותי זורם ללא קשר למיקום. כאמצעי תקשורת הוא עוזר לקשר בין אנשים, ללא קשר למיקומם הגאוגרפי, ומשלים בצורה טבעית את שירותי הוירטואליזציה ומיחשוב העננים העסקי.
הבעיה היא שוידאו הוא אמצעי מסורבל שלא ממלא את הצורך באמצעי תקשורת מהיר וזמין – הוא דורש תשומת לב והתעסקות. זאת בניגוד לפלטפורמה של טוויטר, מסרים מיידיים ודואר אלקטרוני. אנחנו רואים בכולם פתרונות המשלבים יכולות וידאו, שמשתפרות מגירסה לגירסה. וידאו הוא אמצעי משלים שיתפוש מקום טבעי יותר ויותר, אך הוא אמצעי לאינטראקציה – לא מהות בפני עצמו.
קליפ האנימציה לשיר 'Masitéladi' של הצמד האפריקאי אמאדו ומרים הוא חווייה חזותית שמעלה חיוך של שמחה על הפנים. הקליפ מחבר נגיעות אפריקאיות (לפחות ברמת הסטריאוטיפ שאני מזהה כתרבות אפריקאית) לבין עיצוב ואיור אירופאי-צרפתי, בכדי ליצור שפה חזותית ייחודית שמתפתחת לאורכו. עיצוב הקומפוזיציות יוצר מורכבות נעימה ומעניינת לאורך זמן בזכות מעבר שוטף בין טקסטורות, אייקונים ואיורים קוויים, דמויות, צילומים ומעט טיפוגרפיה. הצרפתית שלי חלודה משהו (בונז'ור-בונז'ור), אז התוכן מבחינתי נשאר כג'יבריש כרגע… התוצר בפני עצמו ייחודי ומגניב.
לנובו (פעם: חטיבת המחשבים הניידים של IBM), ביצעה שינוי עיצובי למקלדות במחשבים הניידים מדגם T400s – הגדלה משמעותית של מקשי ה-'Delete' וה-'Esc'. שינוי תצורה של מקלדות היא מהלך מסוכן ונקודה מאוד רגישה אצל משתמשים, כיוון שהיא משפיעה ישירות על נוחות ויעילות העבודה שלהם. לכן, מאחורי השינוי מסתתרת שנה עמוסה של מחקר רציף אחר מאפייני השימוש של 30 מעובדי החברה, שהצביעו על כך שמשתמש ממוצע לוחץ על צמד המקשים הללו 700 פעמים בשבוע. לנובו הכפילה את גובהם, בכדי להנגיש אותם למשתמשים.
לפי לנובו, תיעדוף המקשים הללו העלה משמעותית את שימושיות המקלדת. התוצאה גם הפחיתה משמעותית את מספר הלחיצות המקריות על מקשי ה-End וה-Insert, כתוצאה משינוי מיקומם.
הופתעתי שהם עדיין מתעקשים שלא להחליף בין כפתור ה-Fn ל-Ctrl, שמבחינתי זו אחת מהתכונות המציקות ביותר בסדרות המחשבים הניידים שלהם.
בלוג העיצוב של טל טבקמן - מעצב מוצר (UI/UX), מומחה לעיצוב ממשקים עתירי מידע ומערכות מורכבות, בוגר שנקר, שותף ב-sunday. מידע כללי על הבלוג ופרטי יצירת קשר ניתן למצוא בדף האודות.
מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב ארכיון העיצוב של מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל, בהנהלת ראובן כהן, נפתח לראשונה לגישה מחוץ לרשת המקומית של שנקר, בואו לבקר.
ההומנואיד של הונדה משתדרג הונדה מציגה גירסה חדשה של אסימו, הרובוט דמוי האדם שלה. בין מגוון היכולות החדשות, אסימו יכול לשלב כעת בין משימות מורכבות, לנוע ביעילות גבוהה יותר, למזוג כוסות שתייה, לבעוט בכדור, ולקפץ על רגל אחת.
לכבוד השנה החדשה - פיירפוקס 7 מוזילה ממשיכה עם טירוף הגירסאות, ומשחררת את Firefox 7 שישה שבועות בלבד אחרי השחרור של פיירפוקס 6. הגירסה החדשה יעילה יותר, מהירה יותר, ומאכזבת עם תוספים נוספים שנשארו מאחור בגלל בעיות תאימות.
מסרים מאויירים עם Funtalk לאייפון לשלל אפליקציות האייפון הצטרפה Funtalk של גיא טובול וצוות פאנטוק, שאפשרה לתקשר עם הודעות קוליות המלוות בשפה האיורית הנפלאה של גל שקדי. פעם היא הייתה זמינה להורדה חינם לאייפון (ובהבטחה לאנדרואיד), אך לפתע היא פשוט נעלמה. חבל.
השאלת ספרים חינם לקינדל בארה"ב אמזון משיקה רשמית את שירות השאלת הספרים לקינדל, מהלך מבריק שיאפשר השאלה חינמית של ספרים אלקטרוניים לקינדל בספריות ציבוריות בארה"ב מאוחר יותר השנה, ויגדיל אף יותר את רלוונטיות הקינדל ביחס למתחרים.
הארץ משיק עיצוב חדש לאתר העיצוב החדש של אתר עיתון הארץ משלב היררכיה אמיתית בניווט, הצפת נושאים וכלי חיפוש, אזור אישי שמדבר עם אתרי החברה, התייחסות למוסף גלריה והתכתבות עיצובית-מבנית עם המהדורה המודפסת. נפלא, וזה לקח רק 11 שנים של טלאים מביכים.