סרטון ויראלי חדש ומלוטש של סמסונג מתעד את פתיחת הקופסה של דגם המצלמה החדש שלה, WB1000 (אם שאלתם – 12 מגה פיקסל, זום אופטי x5, סרטוני HD וכו'). ההתבססות על ז'אנר סרטוני פתיחת הקופסאות יוצר הפתעה, שמצליחה להישמר לאורך זמן בזכות השימוש הנקי והלא מתאמץ באפקט.
זו לא הפעם הראשונה שסמסונג מנצלת את הז'אנר כנקודת מוצא לסרטון ויראלי. בפעם הקודמת היא הציגה את פתיחת קופסת טלפון האומניה I900 – בתוצר עמוס ומורכב, רווי פירוטכניקה ואפקטים – אך מבודל בצורה משמעותית מהמתחרות:
סמסונג משקיעה המון כסף בכדי למצוא דרכים יצירתיות להשתמש בפלטפורמה הוויראלית – היא ממצבת את עצמה כחברה חדשנית ולא שגרתית. במקביל היא מצליחה לבסס קמפיינים אפקטיביים שמגיעים ישירות אל קהל היעד הרלוונטי שלה ומבדלת את עצמה מהמתחרים האפרוריים. הנוסחה שלה היא בשמירה על אותנטיות חצי-מקצועית של הצילום והעריכה.
שתי דוגמאות נוספות מחצי השנה האחרונה – אתגר המצלמה הנעלמת השיג מיליוני צפיות ושיחה עצומה סביבו. ומכיוון אחר – סרטון אנשי הפלסטלינה חשף סדרת מחשבי נט-בוק חדשים, זכה גם הוא לאזכורים וצפיות רבות, בפנייה שכוונה לקהל יעד צעיר יותר, עם דגש על נשים.
BackTweets הוא שירות חיפוש המאפשר לאתר קישורים בטוויטר, גם אם הם ממוסכים באמצעות שירות לקיצור כתובות. המשמעות היא כמובן איתור של תוצאות רלוונטיות רבות יותר. אני מניח שמדובר בעניין של זמן עד שהתכונה החיונית הזו תתווסף לחיפוש הבסיסי של טוויטר.
Pushya ו-Pullya הוא קונספט לזוג רובוטים, שבניגוד לעקרון שלושת חוקי הרובוטיקה של אסימוב, הם שובבים ומזיקים, בכוונה טובה. השניים הם תאומים לא זהים עם מאפייני אישיות מנוגדים – משהו כמו המלאך הטוב והשטן הרע שיושבים על הכתפיים בסרטים מצויירים (או בפרסומות ממש גרועות). הניגוד יוצר איזון – קיצוניות שאמורה להפתיע ולכפות עליך לעשות דברים לא שגרתיים, לטובתך הכללית אי שם בהמשך, בסוף דרך ארוכה ומעצבנת.
כך למשל – Pushya הרשע מזמין צימר בצפון על חשבונך, בלי לבקש. במקביל – Pullya אורז עבורך את המזוודה. התוצאה: אתה נוסע לחופשה בישראל (גם אם לא רצית). על בסיס אותו עקרון תוכל לגלות שהטלוויזיה שלך נמכרה (לטובת קריאת ספר), שהמעלית מקולקלת (לטובת התעמלות), או ששלחת פרחים לאקסית (והיא רוצה לחדש את הקשר). רכישת מוצר שתוכנן לשבש לך את החיים ואולי אף לעשות נזק, עם פוטנציאל לעתיד טוב? מקסים בעיניי. יופי של קונספט.
Prelude היא משפחת גופנים סנסריפית שפותחה במיוחד עבור הממשק של פאלם פרי. הבריף הגדיר צורך בעיצוב גופן שיהיה ברור, נוח ומזמין כבסיס לחוויית הניווט והקריאות במכשיר. ששת המשקלים במשפחה עוצבו בכדי לשפר בצורה משמעותית את הקריאות על גבי המסך, בניגוד לטיפול הטיפוגרפי המוגבל שזוכים לו ממשקי טלפון בדרך כלל. הגופן משמש גם כאלמנט תדמיתי לבידול הממשק ממתחריו.
העיצוב של מערכת ההפעלה של הפאלם פרי (webOS) משדרת חווייה נעימה ומזמינה, ונחשבת כמאיימת במיוחד על מכשירי הבלאקברי, ובמידה מסויימת גם על האייפון. אני סקרן (ומודאג) לראות כיצד יראה הממשק של פאלם פרי בעברית, ואם היתרון הטיפוגרפי יתורגם בצורה טובה גם לעברית.
קליפ מוזיקה אנימטיבי חדש של הרכב היפ-הופ-אלטרנטיבי בשם NASA, מצליח לתמצת את כל הסטריאוטיפים השליליים המקושרים לסגנון – הם הלכו עד הסוף עם הקונספט ושילבו באנימציה אלימות, קללות, סקס ועוד קצת אלימות (ממש לא מתאים לילדים). מבחינה עיצובית נוצר עולם איזומטרי תלת-מימדי, עמוס בטקסטורות, אפקטים, זוויות וקומפוזיציות מעניינות. המכלול אפל, אלים, רדוד ואפילו משלב כתוביות נגישות לחרשים.
EyeStop היא תחנת אוטובוס אינטראקטיבית המשלבת ממשק על מסך מגע בטכנולוגיית דיו-אלקטרוני (e-ink), ומספקת מידע על קווי אוטובוסים, מידע תיירותי ותוכן כללי – פיתוח של המעבדה לחקר עיצוב אורבני של ה-MIT.
התחנות מציגות מפות, זמני הגעת אוטובוסים בזמן אמת, שירותי דואר אלקטרוני וגישה לרשת, כלים לתכנון מסלול בין תחנות והכוונה ברחבי העיר, שירותי מידע קהילתיים כמו לוח מודעות, ניטור איכות האוויר, וכמובן – פרסומות. כיוון שהמידע מיועד גם לתיירים, הוא נגיש בכמה שפות. משתמשי תחנת האוטובוס יכולים אפילו לסנכרן את המידע עם הטלפון הסלולרי, והתחנה היא נקודת גישה לאינטרנט. החשמל הדרוש מופק כולו מאנרגיית השמש.
במקביל, עוצבו גם תחנות בפורמט עמוד המספקות את כל המידע שזמין בתחנות הבנויות, למרות שטחן המצומצם. כדי להתמודד עם כך, חוקיות החיווי על קווי האוטובוסים המתקרבים מתבססת על עקרון לפיו ככל שאוטובוס מתקרב יותר לתחנה, מספר הקו מואר בעוצמה גבוהה יותר.
התחנות הללו יותקנו בעיר פירנצה כבר באוקטובר 2010 (!) – התושבים האיטלקיים יבחנו את השימושיות, העמידות ומגבלות המערכת ב-200 תחנות אוטובוס ו-1000 עמודי מידע שיותקנו ברחבי העיר. אצלנו אולי תהיה רכבת קלה, מתישהו.
הכסא שמורכב מהמילה כסא הוא תרגיל עיצובי שמנסה להגדיר מחדש את המשמעות של המושג 'כסא', על ידי שימוש בכלי של עיצוב גרפי – יישום טיפוגרפי המתבסס על המילה שמגדירה אותו. חלק מתרגילי העיצוב של אריק קו, הבוחנים כיצד קונספט, משחקי מילים וכלים עיצוביים יכולים להשפיע על משמעות של אובייקטים.
פתיח הסדרה 'תל אביב-יפו' שיצר האנימטור לירון דמיר לסדרת טלוויזיה תיעודית חדשה לכבוד שנת ה-100 של תל אביב, מתבסס על מודל קרטון שמתפתח לאורך זמן, עם כמות פרטים מרשימה ואינסוף נגיעות ישראליות.
אותו לירון דמיר אחראי גם לפתיח הנפלא של הסדרה "חמישה גברים וחתונה":
המסדרון (The Hallway), של מירנדה ג'ולי, הוא חווייה אינטראקטיבית במדיה אחרת – מיצב טיפוגרפי המרכיב ספר במרחב פיזי צר וארוך, הלוכד את הצופה ומאלץ אותו להתקדם לאורכו. על קירות המסדרון מוצבים דפי סיפור המסתירים אחד את השני, בצורה הגורמת לצופה לאבד את היכולת להעריך את התפתחות החלל (עניין פעוט של 48 מטרים). חוויית הקריאה נבנית לאורך זמן, בונה מתח ומעלה שאלות שמשפיעות בצורה ישירה על הקורא – הוא הופך לגיבור הסיפור.
הופתעתי (ושמחתי) לגלות שאותה מירנדה ג'ולי היא זו שאחראית לאחד מאתרי התדמית היותר מוצלחים שנתקלתי בהם וזכורים לטובה. ג'ולי כתבה בטוש מחיק על הכיריים בביתה, והרכיבה מהם רצף של צילומים ביתיים המספרים בצורה אישית ופשוטה על חוויית הספר החדש שכתבה – 'אף אחד לא שייך לכאן יותר ממך'. השיטוט במסדרון הוא תרגום של חוויית האתר למיצב, ולהיפך.
בלוג העיצוב של טל טבקמן - מעצב מוצר (UI/UX), מומחה לעיצוב ממשקים עתירי מידע ומערכות מורכבות, בוגר שנקר, שותף ב-sunday. מידע כללי על הבלוג ופרטי יצירת קשר ניתן למצוא בדף האודות.
מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב ארכיון העיצוב של מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל, בהנהלת ראובן כהן, נפתח לראשונה לגישה מחוץ לרשת המקומית של שנקר, בואו לבקר.
ההומנואיד של הונדה משתדרג הונדה מציגה גירסה חדשה של אסימו, הרובוט דמוי האדם שלה. בין מגוון היכולות החדשות, אסימו יכול לשלב כעת בין משימות מורכבות, לנוע ביעילות גבוהה יותר, למזוג כוסות שתייה, לבעוט בכדור, ולקפץ על רגל אחת.
לכבוד השנה החדשה - פיירפוקס 7 מוזילה ממשיכה עם טירוף הגירסאות, ומשחררת את Firefox 7 שישה שבועות בלבד אחרי השחרור של פיירפוקס 6. הגירסה החדשה יעילה יותר, מהירה יותר, ומאכזבת עם תוספים נוספים שנשארו מאחור בגלל בעיות תאימות.
מסרים מאויירים עם Funtalk לאייפון לשלל אפליקציות האייפון הצטרפה Funtalk של גיא טובול וצוות פאנטוק, שאפשרה לתקשר עם הודעות קוליות המלוות בשפה האיורית הנפלאה של גל שקדי. פעם היא הייתה זמינה להורדה חינם לאייפון (ובהבטחה לאנדרואיד), אך לפתע היא פשוט נעלמה. חבל.
השאלת ספרים חינם לקינדל בארה"ב אמזון משיקה רשמית את שירות השאלת הספרים לקינדל, מהלך מבריק שיאפשר השאלה חינמית של ספרים אלקטרוניים לקינדל בספריות ציבוריות בארה"ב מאוחר יותר השנה, ויגדיל אף יותר את רלוונטיות הקינדל ביחס למתחרים.
הארץ משיק עיצוב חדש לאתר העיצוב החדש של אתר עיתון הארץ משלב היררכיה אמיתית בניווט, הצפת נושאים וכלי חיפוש, אזור אישי שמדבר עם אתרי החברה, התייחסות למוסף גלריה והתכתבות עיצובית-מבנית עם המהדורה המודפסת. נפלא, וזה לקח רק 11 שנים של טלאים מביכים.