השפה אינפוגרפית ומאויירת, הסביבה וירטואלית ותלת מימדית המזכירה את ה-sims – נוצרה על ידי סטודיו מטוקיו בשם Groovisions, שיש להם פורטפוליו עם עבודות מעניינות (וצליל טעינה מעצבן). מה שמפתיע הוא שמדובר בסרטון הסברה מטעם משרד החקלאות היפאני (MAFF) שנוצר בכדי לעורר מודעות בקרב הציבור היפאני בנוגע לאתגרים סביב עתידו של מזון ביפאן.
מעניין לראות את הקמפיין היפאני לרכישת תוצרת לאומית ועידוד החזרה למזון התרבותי המסורתי, המתבסס על אורז דגים וירקות – בכדי לשפר את מצב החקלאות ועתיד הכלכלה היפאנית ויציבותה. הסרטון מסביר לציבור היפאני שרק 40% מהמזון שהוא צורך מקורו ביפאן עצמה, שזה הנתון הנמוך ביותר מבין כל המדינות המתועשות הגדולות ויוצר תלות גדולה בגורמים חיצוניים. הסרטון מסביר גם תהליכים מקרו-כלכליים נוספים – על ענף החקלאות המתדרדר, על תהליכים של עיור ופיתוח מוגבר ונטישה של שטחים חקלאיים, על גידול האוכלוסיה בעולם ושינויים סביבתיים ואקלימיים המשפיעים על אספקת המזון העולמית.
מעניין לראות כיצד ביפאן מנסים להסביר לציבור את ההגיון העומד מאחורי הצורך להעדיף תוצרת יפאנית עם אינפוגרפיקה והסבר של תהליכים גלובליים המשפיעים על המדינה, בזמן שבישראל קמפיינים דומים מתבססים על ססמאות מתוחכמות, כמו "בשבילי רק ישראלי", שמיושמות בצורה אוטומטית לחולצות, כובעים, סטיקרים וכמובן גם לג'ינגל קליט בקול ישראל.
Hand Made Font הוא פרוייקט טיפוגרפי של שני מעצבים מאסטוניה, המתמקד ביצירת גופנים ייחודיים מחומרים יומיומיים בטכניקות שונות. חלק מהגופנים נבנו מחומרים פיזיים, בעוד חלקם אויירו או נבנו בתוכנות תלת מימד, לכן ניתן להבחין בהבדל מאוד גדול באיכות בין הגופנים השונים, חלקם מעניינים ומפתיעים מבחינה טיפוגרפית וחזותית, בזמן שחלקם מאכזבים ונראים כאפקט בלבד.
מקס קרנינג הוא הדמות הוירטואלית החדשה של חברת התוכנה Extensis. מקס נוצר בכדי לקדם את הגירסה החדשה של כלי ניהול הפונטים שלה, Suitecase Fusion 2, בנסיון ליצור עניין ויראלי בדמות ובזכותה לתוכנה.
למקס יש רמיזות של מבטא גרמני (הטקסט נאצי?), הוא אינו חוסך בדעותיו, גם במניפסט שלו, הוא פותח במלחמה כנגד טיפוגרפיה רעה ומכריז שריווח לא מוצלח הוא מתקפה חזותית. כמובן שיש לו גם פרופיל בפייסבוק ומיקרובלוג בטוויטר, שמשמשים כאמצעי שיווקי בלתי נפרד מכל קמפיין שמסתמך על ויראליות כיום.
קמפיינים המתבססים על דמויות פיקטיביות, ספק משעשעות, למטרות פרסומיות הן לא דבר חדש. לא מזמן ראינו קמפיין ויראלי שיווקי דומה מבית נוקיה שהמציאה את סטברוס, אמן ה-"position art" היווני שהכריז שהעולם הוא הקנווס שלו, והמכחול הוא טלפון של נוקיה שיש בו רכיב GPS.
יום לפני הבחירות בארה"ב, זו אולי ההזדמנות האחרונה לכתוב על אפליקציית ה-iphone הרשמית של ברק אובאמה, שהיא אמצעי יעיל ואפקטיבי לקריאה לפעולה (call for action), כלי שמאפשר לו להחדיר מוטיבציה בבוחריו ולתעל את תמיכתם לכדי פעולה ויראלית הניתנת לניתוב בהתאם לצרכי הקמפיין.
האפליקצייה מסדרת את רשימת הטלפונים הפרטית של המשתמש לפי מדינות, כאשר מדינות בעלות ערך גבוה יותר מבחינה אסטרטגית לקמפיין מקבלות עדיפות גבוהה יותר. המשתמש מקבל מידע סטטיסטי על מספר השיחות שביצע ותוצאותיהן – בכדי להחדיר בו מוטיבציה לבצע שיחות נוספות.
בנוסף לכך, האפליקציה מאפשרת ליצור קשר עם המטות במחוזות השונים, לקבל עדכוני חדשות והודעות, מידע על ארועים מקומיים, לצפות בסרטונים ובתמונות מהקמפיין וכן לקבל מידע על המצע והנושאים העומדים על הפרק.
מעניין לראות כיצד, אם בכלל, תנוצל טכנולוגיה יעילה שכזו לאחר הבחירות כאמצעי לשמירה על הקשר עם הבוחר ועם הציבור בכלל.
ה-Saverclip הוא מכשיר דמוי אטב כביסה, המספק חיווי פשוט לכמות החשמל הזורמת בכבלי החשמל אליהם הוא מחובר. באמצעות המכשיר המשתמש מקבל מידע על תצרוכת של מכשירי החשמל המחוברים, בכדי לזהות מכשירים בזבזניים ולהחליפם במכשירים חסכוניים יותר.
המכשיר מנתח את השדות האלקטרומגנטיים הנפלטים מהחשמל העובר דרך החוטים אליהם הוא מחובר, ובאמצעותם הוא גם טוען את עצמו. מסך ה-LCD מציג את המידע הטכני בצורה גרפית פשוטה, בדרך בה המשתמש יכול לכמת את הנתונים ובכך גם להבין אותם.
Packt Publishing הכריזה היום על זכייתה של דרופל כמערכת ניהול התוכן בקוד פתוח לפלטפורמת php/mysql הטובה ביותר לשנת 2008, זו השנה השנייה ברציפות, בפרס שמקביל לאוסקר מבחינת החשיבות שלו. את המקום השני השנה חולקות שתיים, ג'ומלה ו-CMS Made Simple.
לפי השופטים, היה זה מכלול התכונות של דרופל שהקנה לה את הנצחון – בזכות תהליכי התקנת המערכת, עדכון המודולים ושדרוגה, כמו גם הדרך בה היא מתמודדת עם שגיאות במהלך התהליכים הללו. שבחים הורעפו עליה גם בזכות הכלים החברתיים שהיא מאפשרת לשלב עם התוכן בצורה שקופה, ובעיקר – בזכות הקהילה הגדולה והתומכת שעומדת מאחוריה.
נראה שנבנית מסורת של תחרות צמודה בין השתיים, כאשר גם בשנה שעברה הדירוג היה דומה, בזמן שב-2006 הייתה זו ג'ומלה שדורגה לפני דרופל.
ברז ה-RGB הוא עבודה של האמן הצרפתי ברטרן פלאנה (Bertrand Planes), אשר יוצר בעבודותיו מפגשים מעניינים בין אמנות לטכנולוגיה.
בעבודה אחרת מחבר ברטרן בין עוגב קלאסי לעולם הדיגיטלי היומיומי, ומוסיף לו חיווי של אקולייזר, על ידי עיבוד הצליל המנוגן, יצירת הצורות בזמן אמת והקרנתן על גבי עוגב של כנסייה.
לעוגב עם חיווי האקולייזר יש גם סרטון, אשר עוזר אף יותר להבחין בדיאלוג המעניין בין האמנות לטכנולוגיה – כיצד הם משלימים אחד את השני ומשדרגים את חוויית הצפייה.
עבודות מעניינות נוספות כוללות את המצלמה שעוקבת אחרי כוס מים תמימה, את תיעוד היוזר טסטינג של הויברטור שאפשר לחבר לאייפוד (הוא רשם על זה פטנט), ואת Life Clock – שעון שהמנגנון שלו הואט פי 61320, עד שכל שנתה על גביו מייצגת שנה בחיים (אין לי מושג איך שמים לב שנגמרה הסוללה).
הקלמרו היא המכונית המעופפת של אאודי, מכונית קונספט בהשראת המקור של הדיונון (לכן גם השם קלמארו), שעוצבה על ידי סטודנט הונגרי כחלק מתחרות שארגנה סוכנות פורשה בהונגריה.
Tuttuki Bako הוא משחק אינטראקטיבי חדש מיפן בו המשתמש תוקע אצבע בחור הנמצא בגוף המשחק, בכדי לשחק עם מגוון דמויות וירטואליות על גבי מסך LCD המכסה את חלקו הקדמי של המכשיר. המשחק מגיע עם שש אינטראקציות משחקיות שונות – החל מהתעללות סדיסטית באיש פיקסלים ועד לאינטראקציה עם דוב פנדה.
עלות המשחק היא כ-35$, והוא זמין לקנייה בחנות יפאנית מרצדת במיוחד, בה שלושת הפולדים העליונים הוקדשו לבאנרים ופרסומות, ואינה מומלצת לסובלים מאפילפסיה, אך כן ניתן לצפות בה בהוראות הפעלה, בתמונות ובסרטוני אנימציה מתוך המשחק.
מדהים לראות כמה עונג מפיקה היפאנית ממנו (אולי בקרוב בגירסה למבוגרים?) בסרטון פרסומת קורע מצחוק, כמו שרק היפאנים מצליחים לעשות:
Poken היא ללא ספק הרשת החברתית עם הקונספט ההזוי ביותר שנתקלתי בו.
משתמשי פוקן (כן, בעברית זה נכתב בצורה מטופשת) יקנו לעצמם פוקנים, שהן דמויות פלסטיק המכילות סוג מסויים של התקן RFID המזהה אותן ומאפשר לאכסן בהן מידע. כאשר המשתמש מפגיש את הדמות שלו עם דמות של חבר ומצמיד את ידי הפלסטיק שלהן – מתבצעת לחיצת יד סמלית המעתיקה את הפרטים המזהים בין שתי הידיים – ובסופו של דבר תעדכן את רשימת הקשרים החדשים שנוצרו אל האתר. בפוקן המשתמשים למעשה בונים את הרשת החברתית שלהם בעולם הוירטואלי על ידי יצירת קשרים חברתיים עם אנשים בעולם האמיתי.
הצעצועים אלקטרוניים שעליהם מתבססת הרשת הם מרצ'נדייז לכל דבר, ומכירתם מאפשרת למתג אותם ו/או להשתמש בהם כפלטפורמת פרסום. כיוון שהפנייה היא לקהל צעיר, שמפרסמים תמיד מחפשים דרך להגיע אליו – התפוצה של הפוקנים כפלטפורמה פרסומית יכסו את העלות שלהם, ויצרו היתכנות להפיצם בחינם או תמורת סכום סמלי.
לאובייקטים הללו כפלטפורמה פרסומית או כמוצר מדף יש פוטנציאל על הנייר ליצור תזרים מזומנים אשר יכול לצמצם את התלות בפרסומות באתר עצמו. אבל מבחינה פרקטית – להתנות קיום של רשת חברתית וירטואלית בהימצאותם של אובייקטים פיזיים מגבילה את הויראליות ואת קצב ההתפתחות של הרשת, ובכך בסופו של דבר גם את הקיום שלה לאורך זמן. לכן, בכדי להגדיל את השימוש והצורך באובייקטים הללו, הטכנולוגיה של פוקן פתוחה מראש לקהל המפתחים, משלבת API עם סטנדרטים פתוחים (OpenSocial), בכדי להגדיל את הפוטנציאל של הטמעתה כטכנולוגיה סטנדרטית.
בלוג העיצוב של טל טבקמן - מעצב מוצר (UI/UX), מומחה לעיצוב ממשקים עתירי מידע ומערכות מורכבות, בוגר שנקר, שותף ב-sunday. מידע כללי על הבלוג ופרטי יצירת קשר ניתן למצוא בדף האודות.
מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב ארכיון העיצוב של מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל, בהנהלת ראובן כהן, נפתח לראשונה לגישה מחוץ לרשת המקומית של שנקר, בואו לבקר.
ההומנואיד של הונדה משתדרג הונדה מציגה גירסה חדשה של אסימו, הרובוט דמוי האדם שלה. בין מגוון היכולות החדשות, אסימו יכול לשלב כעת בין משימות מורכבות, לנוע ביעילות גבוהה יותר, למזוג כוסות שתייה, לבעוט בכדור, ולקפץ על רגל אחת.
לכבוד השנה החדשה - פיירפוקס 7 מוזילה ממשיכה עם טירוף הגירסאות, ומשחררת את Firefox 7 שישה שבועות בלבד אחרי השחרור של פיירפוקס 6. הגירסה החדשה יעילה יותר, מהירה יותר, ומאכזבת עם תוספים נוספים שנשארו מאחור בגלל בעיות תאימות.
מסרים מאויירים עם Funtalk לאייפון לשלל אפליקציות האייפון הצטרפה Funtalk של גיא טובול וצוות פאנטוק, שאפשרה לתקשר עם הודעות קוליות המלוות בשפה האיורית הנפלאה של גל שקדי. פעם היא הייתה זמינה להורדה חינם לאייפון (ובהבטחה לאנדרואיד), אך לפתע היא פשוט נעלמה. חבל.
השאלת ספרים חינם לקינדל בארה"ב אמזון משיקה רשמית את שירות השאלת הספרים לקינדל, מהלך מבריק שיאפשר השאלה חינמית של ספרים אלקטרוניים לקינדל בספריות ציבוריות בארה"ב מאוחר יותר השנה, ויגדיל אף יותר את רלוונטיות הקינדל ביחס למתחרים.
הארץ משיק עיצוב חדש לאתר העיצוב החדש של אתר עיתון הארץ משלב היררכיה אמיתית בניווט, הצפת נושאים וכלי חיפוש, אזור אישי שמדבר עם אתרי החברה, התייחסות למוסף גלריה והתכתבות עיצובית-מבנית עם המהדורה המודפסת. נפלא, וזה לקח רק 11 שנים של טלאים מביכים.