הקהל של כריס או'שיאה

Audience הוא מיצב אינטראקטיבי חווייתי, בו הצופה הופך למוקד העבודה. המיצב מורכב ממשפחה של 64 מראות, כאשר כל מראה זזה בצורה ייחודית משלה, ומקבלת אופי התנהגותי אנושי כלשהו – חלקן מדברות ביניהן, חלקן ביישניות וחלקן חדורות בבטחון עצמי ומנסות למשוך תשומת לב.

כאשר צופה חודר לתחום המיצב, המראות עוצרות את שגרת יומן, ועוקבות אחרי הפולש בסקרנות. לפתע הצופה רואה את השתקפותו בכל 64 המראות. הן צופות בו עד שהן מאבדות עניין, ואז חוזרות לעיסוקיהן או עוקבות אחרי פולש אחר.

Audience - מיצב המראות של כריס או'שיאה

מאחורי המיצב עומד כריס או'שיאה – אמן ומעצב אינטראקטיב בריטי, שעבודות האינטראקטיב הנפלאות שלו מאופיינות בחוויות משחקיות וחברתיות, וחיבורים שונים בין העולם הוירטואלי לפיזי.

שיתוף הפעולה של כריס עם rAndom International – קבוצת מעצבי אינטראקטיב שמתמחה בחוויות אינטראקטיב נסיוניות, בא לידי ביטוי בצורה מאוד דומיננטית. תהליך העבודה של rAndom מתחיל במחקר חזותי של רעיונות קונספטואליים. הם מיישמים את הכלים הטכניים שרכשו מתוך הפרוייקטים הנסיוניים שלהם למטרות אמנותיות או מסחריות. האקספרימנטליות מאוד מורגשת בעבודות שלהם.

למחוק את הזכרון הנייד

מה קורה כשמחברים בין פעולה פיזית למטאפורה שלה? מוצר קטן עם רעיון פשוט ומקסים – זכרון usb נייד עם מעטפת של מחק. הצורה היא זמנית ודינמית, היא מושפעת מהשימוש של המשתמש, ונעלמת ככל שהוא מוחק יותר תוכן.

Eraser USB memories stick - דיסק און קי עם מעטפת של מחק
הקונספט מילולי ופשוט, אך מתמצת לתוכו את כל המשמעויות המטאפוריות על הזמניות של הזכרון, מחיקת זכרונות וכו'. עיצוב של studioroom906 מהונג קונג.

[מצאתי ב-trendland]

הסרטון על האיש בעציץ

Flowerpots הוא סרטון אנימציה קצר, של המאייר השוויצרי רפאל סאמרהלדר. הסרטון זכה השנה בפרס של אדובי להישגיות בעיצוב. זוהי התחרות (המסחרית) הבינלאומית היוקרתית ביותר לסטודנטים לעיצוב, שסיבה בירוקרטית-טכנית מונעת מישראלים את הזכות להשתתף בה. סרטון מעולה.

[מצאתי ב-weheartit]

משחק הברבור הלא גמור

הברבור הלא גמור הוא משחק גוף-ראשון שמתרחש בעולם לבן לחלוטין. בכדי למצוא את דרכו בעולם הוירטואלי, השחקן יורה כדורי צבע בכדי לצבוע את העולם. כיוון שאין עלילה בינתיים, ההדגמה מתבססת על חוויית גילוי הסביבה וההפתעות הפזורות בה. החווייה הראשונית ייחודית, אך תתמצה במהירות – האתגר כרגע הוא ביצירת התפתחות משחקית שתשמור על ההפתעה והקסם לאורך המשחק.

במשחק שכזה עיצוב הסאונד ממלא חלק מאוד משמעותי, כיוון שהוא זה שעוזר לשחקן להבחין בין טקסטורות ומאפיינים של הסביבה שאין דרך אחת להבחין בהם, כמו הליכה במים. הסאונד עוזר גם לבנות מתח, להשאיר את השחקן מרוכז ומתעניין, ולמשוך את תשומת ליבו לפרטים שיעזרו לו להתקדם.

המשחק עדיין נמצא בשלבי פיתוח, העלילה עדיין לא מוגדרת, ואין עדיין תאריך רישמי להפצה. מדברים על מרץ 2009.

מנגנים לשם שינוי – הפרוייקט של מארק ג'ונסון

הבמאי זוכה פרס הגראמי מארק ג'ונסון נדד 10 שנים ברחבי העולם ויצר אלבום מוזיקה המחבר בין 100 מוזיקאים מכל העולם. יצא מזה גם סרט תיעודי. הפרוייקט עשוי היטב, והמסחריות שלו אינה מקרית. השיר הראשון שהופץ מהאלבום הוא 'stand by me' (בדרום אפריקה היו בטוחים שהפזמון הוא "לה לה נאמי").

באופן בלתי נמנע, סביב פרוייקטים שרוצים לאחד את העולם נוצרה מנגנים לשם שינוי, שעוסקת בפעילות חיובית ברחבי העולם באמצעות כוחה של המוזיקה (או קולות פכפוך המים). ג'ונסון מדבר על הפרוייקט בראיון עם pbs (שמעניין לראות כיצד הם יוצרים הנגשה של תכני וידאו לפורמט נגיש, ע"י הוספת תעתיק טקסטואלי מתחת לכל לסרטון).

[מצאתי ב-takepart]

מיצג אינטראקטיבי מבוסס תנועות גוף

Body Navigation הוא מיצג אינטראקטיבי בו תנועות הגוף של הרקדנים משפיעות על הבמה שמקיפה אותם. הרקדנים מפעילים ממשק אינטואיטיבי היוצר אלמנטים גרפיים בהתאם לתנועות הגוף והמיקום שלהם על הבמה, לפי חוקיות מוגדרת, בזמן אמת. התוצאה נראית משחקית ומגניבה.

יוצרי המיצג (קבוצת אמנים מדנמרק ומסרביה) העדיפו שלא להסתפק בתקציר, וחשבו שזה רעיון טוב שכולו יהיה זמין לצפייה: 30 דקות ו-52 שניות ארוכות.

הקולאז'ים הסוריאליסטיים של ג'וספה אלורזה

הקולאז'ים של המאייר הספרדי ג'וספה אלורזה עשירים בטקסטורות, מתחים, דימויים הזויים וצבעוניות מעולה.

עוד קולאז' סוריאליסטי של Joseba Elorza
בבלוג שלו, בספרדית, שמשמש כארכיון של עבודות קודמות, מצאתי גם מדריך שמפרט את תהליך העבודה שמאחורי אחד מהקולאז'ים. זה ספויילר, כי הקסם מתפוגג מצפייה בתהליך, והטאצ' המאוד ידני הולך לאיבוד.

החלק המפתיע כאן קשור דווקא לעיצוב סאונד. ג'וספה מציג קולאז'ים מוזיקליים ששומרים על הקסם שיש בקולאז'ים החזותיים שלו. גם בהם יש חיספוס, סוריאליזם ועושר של טקסטורות שמצליחים ליצור דיאלוג משלים בין שני התחומים השונים.

[מצאתי ב-ffffound]

רשת חברתית מבוססת מיקום

Brightkite היא רשת חברתית המאפשרת לראות בזמן אמת היכן נמצאים החברים ומה הם עושים. הרשת ממקמת את החברים בצורה שוטפת על גבי מפות, אשר מרכזות בהן מידע על רחובות, עסקים וסימונים גאוגרפיים ששיתפו משתמשים כמו תמונות או הערות. המשתמשים מקבלים מידע על מיקומם הגאוגרפי של חבריהם דרך האתר והדוא"ל. המידע זמין גם בסלולר באמצעות אפליקציה שהם יכולים להתקין בחינם, או על ידי שליחה וקבלה של הודעות SMS.

הדגמת האפליקציה בסלולר ממחישה את יתרון המידע מבוסס המיקום כאשר הוא מגיע מהרשת החברתית, כיוון שהמשתמש מקבל בזכותו תוכן גולשים עשיר, תגובות ותמונות בזמן אמת, שלא קיימות בכלי ניווט סטנדרטיים.

Brightkite מנצלת את הפלטפורמה הסלולרית לעדכון שוטף של מיקום המשתמשים, וזהו המקום בו היא נבדלת (כרגע) משירותים מקבילים דוגמת פליקר או פייסבוק. הבידול זמני כמובן.

ההתמודדות של Brightkite עם שאלות של פרטיות היא קריטית במיוחד, כיוון שהרשת חושפת את המיקום של המשתמש ומעמידה אותו בסכנה. המשתמשים יכולים להגדיר עם מי לשתף את המיקום שלהם, ולהשאיר אף פרטים אישיים נוספים חסויים, בדומה לרשתות חברתיות אחרות. כך לדוגמא, מעבר למשלוח הודעות ביניהם באתר, הם יכולים לתקשר באמצעות SMS, מבלי לחשוף את מספר הטלפון הפרטי שלהם.

יום הולדת 40 לעכבר המחשב

ב-9 לדצמבר 1968 הדגים ד"ר דאגלס אנגלברט את עכבר המחשב הראשון. הוא היה עשוי מעץ, היה לו כפתור אחד, והרבה מהטכנולוגיה מההדגמה ההיא שימשה כבסיס לפיתוח החומרה והתוכנה שאנו משתמשים בה כעת. אתר ה-BBC סידר ראיון עם אנגלברט לכבוד יום ההולדת ה-40, שחל היום. אל תפספסו את הסרטון.

בהדגמה, שקיבלה את הכינוי "אם כל ההדגמות", הודגם גם ההיפרטקסט (לא הדגמה ראשונה, אבל כן ההתפתחות המשמעותית שלו), קישור דינמי לקבצים ואפילו שיתוף של שולחנות עבודה בין מחשבים מרוחקים בליווי וידאו וקול.

מכוניות הצעצוע של AXA

חברת הביטוח AXA השיקה פוליסת ביטוח רכב חדשה וידידותית. החברה רצתה ליצור מודעות לביטוח החדש בערב השקה בו הוא יוצג לתקשורת. לכן, המשימה שלה הייתה לעורר עניין בקרבם, בכדי שיגיעו מרצונם החופשי לאירוע השיווקי. החברה יצרה סדרת מכוניות צעצוע שעברו תאונת דרכים, ושלחה אותן לעיתונאים.

סדרת מכוניות הצעצוע של AXA
הבחירה החכמה במכוניות הצעצוע העבירה את מהות הביטוח החדש – הוא פשוט כמו משחק ילדים. הקמפיין המפתיע הוכח כאפקטיבי בקרב העיתונאים, גרם לרבים מהם לכתוב על כך, ובסופו של דבר גם להגיע לארוע. לא פחות מ-90% מהם הגיעו. מרשים.

[מצאתי ב-directdaily]